All for Joomla All for Webmasters
អង្គារ, 11 ធ្នូ 2018 /

ប្រលោមលោកខ្លី អាណាចក្ររងបណ្ដាសា (ត)

ចេញ​ផ្សាយ​នា 29 មករា 2017

អក្សរសាស្រ្ត និង​អក្សរសិល្ប៍ ​(សិលាចរិក)

កូនចម្លែកដែលមានឈ្មោះថា៖ បញ្ជីសិលាចារឹកខ្មែរ Ka
NL 070 កូនចម្លែកដែលមានឈ្មោះថា៖ < បញ្ជីសិលាចារឹកខ្មែរ Ka > -------------------               ខ្ញុំបានឮពាក្យ < បញ្ជីសិលាចារឹកខ្មែរ Ka > នេះជាដំបូងនៅពេលដែលខ្ញុំស្គាល់អ្នកបុរាណវិទ្យានាឆ្នំា ២០១៥ ។ ចុងឆ្នំា ២០១៦ ទើបខ្ញុំបានឃើញសេចក្ដីប្រកាសមួយដែលវាយដោយម៉ាស៊ីនអង្គុលីលេខចេញតំាងពីថ្ងៃទី ២៦ កក្កដា ១៩៩៤ ដែលមាន៣មាត្រារបស់រដ្ឋលេខា ធិការក្រសួងវប្បធម៌ និង...
ព្រះនាងឥន្រ្ទទេវី និង ព្រះនាងជ័យរាជទេវី ( ភាគទី១ )
ផ្ទាំងសិលាចារឹក នៃប្រាសាទវិមានអាកាស ដែលជាព្រះរាជនិពន្ធ របស់ព្រះនាងឥន្រ្ទទេវី បាន បង្ហាញនូវតួនាទីយ៉ាងសំខាន់កប់កំពូល របស់ស្រី្តក្នុងសង្គមខ្មែរនាចុងសតវត្សរ៍ទី១២ និងដើមសតវត្ស ទី១៣...
រឿងនិទានពី ស្ដេចកង្កែបនៅ មហេន្រ្ទបព៌ត
Cd-SL 01 រឿងនិទានពី ស្ដេចកង្កែបនៅ មហេន្រ្ទបព៌ត ឆ្នាំ ២០១០ យើងបានទៅដល់ស្រះដំរីដូចការតំាងចិត្ដ ។នៅលើរថយន្ដយើងមានគ្នាតែបីនាក់គត់ ។ លោកបូ...
កំណត់ហេតុស្តីពីអក្សរសរសេរជាភាសាខ្មែរដំបូងបង្អស់ ( ភាគ១ )
រូបភាព ១-២ : សិលាចារឹក K 600 ឬ Ka 290 វត្តគំនូរ អង្គរបុរី, អភិរក្សដ្ឋានអង្គរ (ម.ត ១៩៩៣) ជាការពិតណាស់ដែល អក្សរខ្មែរសព្វថ្ងៃ ដែលមានប្រភពចេញពី អក្សរឥណ្ឌាព្រហ្មី (បល្លវៈ) បានឆ្លងកាត់ ដំណាក់កាលវិវត្តន៍ ជាច្រើនដំណាក់កាល ចាប់តាំងពីស.វទី១ និងទី ២ ម ក ដោយបានឆ្លងកាត់កំណែ ទម្រង់ច្រើនដំណាក់កាល...
សង្គមខ្មែរក្នុងរជ្ជកាលរបស់ព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី៧
Cd-441 សង្គមខ្មែរក្នុងរជ្ជកាលរបស់ព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី៧ បរិស្ថានសង្គមខ្មែរនាសម័យនោះ គឺបរិស្ថានសង្គមមួយដែលស្ថិតក្រោយពីសង្គ្រាមរ៉ាំរ៉ៃ...
ព្រះនាងឥន្រ្ទទេវី និង ព្រះនាងជ័យរាជទេវី ( ភាគទី ២ )
រូបចម្លាក់ព្រះនាងឥន្ទ្រទេវី នៅសារមន្ទីរហ្គីមេ (ប៉ារីស) ព្រៈនាឥន្រ្ទទេវីក៏បានប្រែក្លាយប្អូនស្រីព្រះនាងឲ្យទៅជាអ្នកប្រតិបត្តិព្រះពុទ្ធសាសនាផងដែរ ។ ម្យ៉ាងទៀតហេតុការណ៍ ដែលព្រះនាង ជ័យរាជទេវី បានផ្តល់ជម្រកឲ្យដល់ នារីទុរគត៌តាមរយៈ ការបំបួសនារីនោះ ឲ្យទៅជាដូនជីបង្ហាញឲ្យ ឃើញថាព្រះពុទ្ធសាសនាត្រូវបានចាប់ ផ្តើមជ្រៀតចូលទៅក្នុង ជីវភាពរបស់ប្រជាជនសាមញ្ញនៃប្រទេស។ វាអាចកត់ ការកំណត់អំពីការចាប់ផ្តើមនៃយុទ្ធ ការប្រជាជនភាវូបនីយកម្មនៃការផ្សព្វផ្សាយរបស់ ព្រះពុទ្ធក្នុងចំណោមមហាជននានានៅក្នុងប្រទេស...
ហេតុដូម្តេចបានជាព្រះគណេស មានខ្លួនជាមនុស្សក្បាលជាដំរី ?
ជាកូនរបស់ព្រះសិវៈ និងព្រះនាងបរវតី ព្រះគណេស ជាអាទិទេពមានក្បាល ជាសត្វដំរី មានប្រមោយ ង ត្រចៀកធំ ភ្លុកតែមួយ និង ដងខ្លួនជាមនុស្ស ។ លក្ខណៈបុគ្គលរបស់ទ្រង់ខាង លើនេះ...
បណ្តាសាក្នុងសង្គមខ្មែរនាសម័យបុរាណ
Cd-967 សញ្ញាណនៃបុណ្យ បាប ឋានសួគ៌ នរក សម្រាប់សាសនិកខ្មែរនាសម័យបុរេអង្គរ (ហ្វូ-ណន និងចេនឡា) និងអង្គរ ដែលជាបទបញ្ញត្ដិ និង ជាមនោគមវិទ្យាសាសនា បានដើរតួនាទីយ៉ាងសំខាន់ក្នុងសង្គមខ្មែរ គ្រប់សម័យកាលទាំងអស់។ ការចាប់អារម្មណ៍របស់យើង គឺនៅខាងចុងអត្ថបទសិលាចារឹកបុរាណមួយចំនួនដែលយើងបានសិក្សាជា មួយលោក...
ប្រភពនិង អត្ថន័យ របស់ពាក្យ កម្ពុជា
កម្មវត្ថុនៃអត្ថបទនេះ គឺដើម្បីបង្ហាញ អំពីប្រវត្តិ និង សារៈសំខាន់ផ្នែកប្រវត្តិសាស្ត្រ ក៏ដូចជាផ្នែករូបារម្មណ៍របស់ពាក្យកម្ពុជាដែល បុព្វការីខ្មែរបានបង្កើតឡើងដោយសិល្ប៍វិធី...
រឿងរាមកេរ្តិ៍សម័យមុនអង្ករ
Cd 730 រឿងរាមកេរ្តិ៍សម័យមុនអង្ករ មតិមហាជនខ្មែរបានជ្រាបហើយថា រឿងរាមកេរ្តិ៍ជាប្រភពនៃអក្សរសិល្ប៍ខ្មែរហើយរឿងនេះបាននិពន្ធឡើង ដោយអ្នកនិពន្ធខ្មែរ តាមលំនាំរឿងរាមាយណៈ ឥណ្ឌា របស់អ្នកកវីក្លឹង្កឈ្មោះវាលមិកិ នៅសតវត្សរ៍ទី៣...
វត្តមានរបស់ខ្មែរនៅខេត្តនគនស្វ័ន (នគរសួគ៌) ប្រទេសថៃ
Cd-834 វត្តមានរបស់ខ្មែរនៅខេត្តនគនស្វ័ន (នគរសួគ៌) ប្រទេសថៃ នៅឆ្នាំ២០០៥ នៅក្នុងអត្តបទមួយមួយស្តីពី សិលាចារឹកដុងម៉ែណាងមឿង សិលាចារឹកសម័យអង្គរចាស់ជាងគេបំផុត ដែលប្រើភាសាបាលីជាមួយ និងភាសាខ្មែរ” លោកកង្វល់ខាត្សីមា...
ប្រវត្តិរបស់បាភ្នំ និងប្រាសាទច័ន្ទនៅជើងភ្នំបាភ្នំ
តាមខ្លឹមសារសាស្ត្រាស្លឹករឹត គួបផ្សំនឹងបណ្តាអស់លោកចាស់ទុំថា កាលមុនគ្រឹស្តសករាជ ជាយូរលង់ណាស់មកហើយ ស្រុកបាភ្នំកើតឡើងមានឈ្មោះ ថា អង្គរភ្នំ ។ អង្គរភ្នំមានព្រះមហាក្សត្រ ដឹកនាំ...
ប្រវត្ដិនិទាន ព្រះនាងគ្រប់លក្ខណ៍ នៃទេពធីតាកោះគ្រីង
NL- 026 ប្រវត្ដិនិទាន ព្រះនាងគ្រប់លក្ខណ៍ នៃទេពធីតាកោះគ្រីង ( ដោយ ស.នីឡា ) លោក ហ៊ុល សឿង មេឃុំ បឹងចារ បានលុតជង្គង់ថ្វាយបង្គំបីដង ដោយក្ដីគោរព ចំពោះព្រះ ភ័ក្រ្ដព្រះនាងទេវី ដែលតំាងនៅសារមន្ទីរជាតិភ្នំពេញ...
ប្រវត្តិនៃប្រាសាទកោះកេរ តាមរឿងព្រេងស្តេចដំរីស
Cd-706 ប្រវត្តិនៃប្រាសាទកោះកេរ តាមរឿងព្រេងស្តេចដំរីស ប្រាសាទកោះកេរជាក្រុមប្រាសាទថ្មដ៏សំខាន់ជាងគេ ដែលសព្វថ្ងៃស្ថិតក្នុងខេត្តព្រះវិហារ នៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជាបច្ចុប្បន្ន ហើយកេរ្តី៍ឈ្មោះនៃប្រាសាទនេះ បានដិតក្នុងអារម្មណ៍នៃប្រជានុរាស្ត្រក្នុងតំបន់នេះ...
រឿងភូរិទត្តជាតកនៅប្រាសាទតាព្រហ្ម
Cd-1303 រឿងភូរិទត្តជាតកនៅប្រាសាទតាព្រហ្ម នៅលើហោជាងមួយ ដែលស្ថិតនៅទិសខាងលិចនៃប្រាង្គឥសាន រវាងចន្លោះរបៀងទីពីរ និង ទីបីនៃប្រាសាទតាព្រហ្ម សាងសង់ឡើងក្នុងរាជ្យរបស់ព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី៧ គេឃើញមានចម្លាក់មួយពាក់ព័ន្ធទៅនឹងរឿងភូរិទត្តជាតក ។ ចម្លាក់ ហោជាងនេះ ចែកជាពីរថ្នាក់ នៅជួរទីមួយ...

Flag Counter

គេហទំព័រមានប្រយោជន៍ផ្សេងៗ